Ko nam uči decu..?

Pitamo li se ikad ko su ljudi koji nam uče decu?

Da li su prosvetni radnici zaista neko ko će prosvetliti budućnost ove zemlje???

Jasno mi je da živimo u totalno ludom vremenu,kad se svako bori za opstanak,ali…Ali,šta je sa etikom?Šta je sa moralnom obavezom koju imaju ti isti prosvetni radnici prema društvu? Ipak im je to posao za koji su plaćeni…Upravo tako,plaćeni. Dok većina stanovništva ove nesretne zemlje živi od socijalne pomoći i kredita za koje samo Bog zna kako će ih vratiti.Ako su već plaćeni,i ako su se već prihvatili tog poziva,zašto se onda školstvo u Srbiji srozalo na tako nizak nivo?

S jedne strane,jasno mi je da nije ni malo lako raditi sa 30 pubertetlija u vladavini oskrnavljene,nazovi,demokratije,gde se stvarno ne zna ko pije a ko plaća.Isto tako znam da se,definitivno,sve nosi iz kuće i porodice.Ne može majka,iskompleksirana što nema Luj Viton torbu,i otac rođen 1980 i neke,odrastao sa traumama iz 1990 i neke,vaspitati svoje dete,uslovno rečeno,normalno.Jasno mi je da raditi bilo koji pošten posao u Srbiji,nije ni malo lako,jer ovde svega ima,al’ poštenja najmanje.Zašto,onda,prosvetni radnici,jer sama im naziv kaže,neko ko treba da prosvetli,posveti,nauči ,kako god,zašto još više doprinose sveukupnom haosu?Ako su nam već političari zbrisali iz ludnice,a najefikasnija institucija u državi su sudski izvršitelji,zašto se prosvetari ponašaju kao bliski rođaci ovih prvih?

Štrajkuju zato što imaju platu od 40000 dinara??? Ne znam da li znaju da majke većine njihovih đaka rade za 19000 dinara u nekoj prodavnici prehrane,gde svaki 15ti dan imaju slobodan dan,bez penzionog i zdravstvenog osiguranja,da među njima ima veliki broj žena sa visokim obrazovanjem,ako je to uopšte više bitno?

Hajde,jasno mi je da nastavnici koji predaju starijim razredima u osnovnoj školi,rade sa pubertetlijama od kojih ih,verujem,bar jednom dnevno zaboli glava,nemaju volje da rade.Ali,šta je sa nastavnicima razredne nastave,to jest učiteljima? Onima koji dobiju neiskvarenu dečicu,da ih nauče slova,brojeve,da ih pripreme za život koliko-toliko?Zašto se baš oni ponašaju kao da im uopšte nije stalo šta će biti sa tom decom?

Čekaj malo,ako radiš 3 sata dnevno,5 dana u nedelji i za to primaš platu od 40 000 dinara,dok majka tog tvog učenika radi  8 sati dnevno,7 dana u nedelji i za to prima platu od 19 000 dinara,a ti,učiteljice opet nemaš volje da radiš, i još kažeš kako roditelji treba kod kuće da rade sa decom duplo više nego vi učitelji sa njima u školi???Računica mi je jasna,al logike nigde…

Da li je normalno da učiteljica koja radi u školi 30 godina,ne može da postigne minimum autoriteta, to jest,da deca na njenom času ćute i slušaju?

Da li je normalno da ne želi da sasluša učenika koji ima neki problem sa gradivom/drugom/stomakom/ i da mu jednostavno kaže:“ ne dosađuj“?Da li je normalno da ta ista učiteljica kaže da je u redu da deca jedno drugo dave i šamaraju,ali nije baš u redu da jedan ugrize drugog??? Da li je normalno da učiteljica na štiklama od 12 cm ocenjuje „skok u dalj“,a da pri tom nije pokazala deci kako se izvodi taj skok? Ili ,možda,jeste? Na štiklama od 12 centimetara…

Da li je normalno da učiteljica istera đake drugog razreda na veliki odmor u dvorište,iako napolju pada kiša???

U sistem rada i ocenjivanja neću da ulazim,niti imam pravo na to,ali svi znamo šta znači motivacija i šta je zaslužena ili nezaslužena ocena.Na kraju krajeva,nije ocena merilo znanja,ali ako je detetu potrebna motivacija,zašto ga uporno demotivišeš svojim cepidlačenjem???

Da li je normalno da spremačice u školi bace u smeće svaku izgubljenu gumicu ili zarezač olovaka koji nađu u učionici nakon što đaci izađu,umesto da se sve to ostavi na neko mesto na kom će svaki učenik moći da nađe svoj izgubljeni pribor???

Da li je normalno da učiteljica zove roditelja telefonom sa časa da mu kaže kako ju je upravo njegovo dete“iznerviralo toliko da joj je došlo da ga razbije“,zato što „neće“ da razume zadatak iz matematike???

Halo,ženo,nisam ja pedagog,nego ti!Ti za to imaš diplomu,a bogami i platu koju dobijaš iz budžeta koji ja,kao poreski obveznik,punim.Pa se još žališ i štrajkuješ.

Naravno,ovo se ne odnosi na sve prosvetne radnike,jer još uvek ima onih kojima je stalo do dece i njihove dobrobiti i koji ovaj poziv još uvek smatraju plemenitim.

Аутор: Veštica bez metle

Sanjalica i piskaralo Vesna Plakalović Duvnjak, trudi se svoj svet okrečiti bojama otpornim na kliše.

8 мишљења на “Ko nam uči decu..?”

  1. Draga veštice bez metle, nemam nameru da opovrgavam stereotipe iz teksta, imate pravo da vidite stvari iz svog ugla, zato blogovi i postoje, ali moram da postavim nekoliko pitanja:
    – u koju to školu ide vaše dete? Naveli ste niz nepravilnosti na koje bi ozbiljno trebalo reagovati. To nije pravilo, nego se čini da su sve nepravilnosti baš u toj školi…

    I da vas pitam – zašto se Savet roditelja ne pobuni zbog:
    a) nastavnice fizičkog koja ne radi svoj posao
    b) zbog učiteljice koja koristi mobilni telefon na času i ne ume da vaspitno utiče na decu
    c) zbog tetkica koje bacaju opremu
    d) zbog nastavnika koji se drži pravilnika umesto da zaštiti decu od kiše
    Savet roditelja je vrlo moćno telo u školama i može mnogo toga da promeni i da „pritisne“ direktora da reaguje. Postoje mehanizmi kojima se sve ovo može rešiti, ali niko neće da se zamera pa tako uvijeno priča i generalizuje priču i stavlja sve iz struke u isti koš. Ne znam čime se vi bavite, ali sigurno sebe ne vidite kao statistiku već kao jedinku…

    Eto… toliko od mene 🙂

    Свиђа ми се

  2. Sećam se da mi je učiteljica u 4. razredu osnovne škole dala jedinicu iako je rad bio za visoku ocenu, zato što sam na temu „Moje selo“ pisala o selu mojih predaka (moje selo nemam, a ona je slučajno bila upućena u situaciju). Obrazloženje za ocenu je bilo da „izmišljam“. Toliko o tome da je neki stručni pedagog. Nisu svi prosvetni radnici isti, daleko od toga. Nemam decu još uvek, ali mislim da će se u Vašem textu pronaći većina roditelja.

    Свиђа ми се

    1. Uporno pokusavam da objasnim da nisam generalizovala,i da znam da ima divnih pedagoga koji posveceno rade svoj posao. Takvih stvari je bilo uvek,meni je profesor u srednjoj skoli u dnevnik upisao ocenu minus 1,iako takva ocena ne postoji,samo zato sto sam jezicara i sto nisam cutala i smejala se na njegove provokacije 🙂

      Свиђа ми се

  3. Ja sam lično isfrustrirana jedino znanjem koje moje dete nema, jer 30 minuta nije dovoljno za predavanje ni za proveru znanja. Tako moja ćera dođe kući sa konstatacijom da je ovo drugi put od početka godine da ima domaći iz srpskog. Šta?? Hm, valjda treba ja da joj dajem da piše sastave i rečenice ,kako bi joj se utuvilo u glavu da „nemam“ nije isto što i „ne mam“. Ili kada joj nešto nije jasno i pita na kraju časa, dobije odgovor “ Šta sam ja pričala ceo čas?“ Koji ce čas? Onaj što je svaki dan zakinut za 15 minuta? A o proveri znanja da ne pričam. To su neka smešna test pitanja. naravno, matura će sutra zahtevati ne samo srpski i matematiku, već kako smo krenuli i znanje od 1-8 razreda. Koje znanje? Ono sa časa od 30 minuta?
    Svakako, ima izuzetaka. Ipak, činjenica je da sa 1/3 vremena manje na nastavi, deca imaju i proporcionalne manje znanja. Učiteljica je, recimo, to lepo uklopila na uštrb fizičkog i muzičkog, ali sa nastavnicima je teže. A ja sve to nadoknađujem sa njom kod kuće. Pa ,mi čisto dođe da tražim platu za to. Ili da krenem da se borim za ono učenje kod kuće, kao u Americi i da dete uopšte ne šaljem u školu. A o tome iz svog ugla pisala sam ovde; http://skitarnik.blogspot.com/2014/12/strajk-prosvetara-iz-ugla-prosecnog.html

    Свиђа ми се

  4. Postovana vestice bez metle,

    imam nekoliko komentara na vas tekst. Pozitivnih i negativnih.

    Mislim da naši građani – roditelji vrlo često postavljaju pitanje koje ste naveli kao prvo, a to je ko im uči decu. Mislim da vrlo često donose i pogrešan sud o tome ko im uči decu. Danas u ovoj zemlji su svi učitelji nečega. Raznih borilačkih veština, umeća češanja donjeg dela stomaka ili čačkanja nosa prilikom razgovora sa doticnim nastavnim osobljem. Ne govorim ovo da bih branila učitelje nego da kažem da je problem koji ste izneli, sagledan iz vašeg ugla roditelja, koji verovatno ne radi gore pomenute stvari prilikom razgovora sa istom učiteljicom koja nosi štikle od 12cm, treba sagledati iz svih uglova.
    Da vam odmah kažem i moj odgovor na vaše pitanje da li će prosvetni radnici „prosetliti budućnost“: neće, nas ništa ne može izvući od dna na koje strmoglavo padamo kao društvo.
    Ako mi ne verujete proćitajte bilo koje dnevne novine, hronika sa bolesnim vestima na deset strana, dva vodeća političara i horoskop na kraju. Izvače se i pišu članci o dogadjajima koji su se desili pre deset godina, a počinju sa: silovana, pretučena, isečena, obezglavljena i sl. Zašto? Zato sto to nase društvo traži, čita i klikće na svojim pametnim telefonima.
    Samo da naglasim da sam po prirodi optimista.
    Vasa plata je užasno mala, sto vas je verovatno navelo da o plati nastavnog osoblja pišete kao da ima više nego što treba jer radi tri sata pet dana. Ja ne mislim tako, mislim da vi treba da imate uslove da zaradite, ma čime se legalnim bavili, ali isto tako mislim da je po pitanju plačenosti naša prosveta na dnu lestvice. pa koliko para toliko nam i muzike. Što se tiče radnog vremena, da li to samo kod nas učitelj radi dana u nedelji po četiri sata ( znam da mislite na direktan rad sa decom, mimo svega ostalog) ili je to u celom svetu tako s nekim razlogom. Razmislite o tome. Ne možemo očekivati da će nam nešto biti bolje ako ono malo normalnih u zemlji što je ostalo ne zasuču rukave pa umesto, vi i ja draga vestice diskutujemo ovde, ne odemo tamo pa tu „učiteljku“ sa štiklama pošaljemo da čita te novine i gleda određene zvezde estrade na koju se očigledno ugleda. Da učiteljica ne može da postigne autoritet u razredu je verovatno tačno, razlog tome je što ta deca neznaju šta je disciplina kod svoje kuće.
    …i tako u krug… svako baca vruć krompir u šake onom drugom dok mi padamo na dno…
    e kada počnemo „Grand učiteljice“ prijavljivati jer ne drže čas fizičkog i imaju uključen telefon na času… koraci su mali, ali kako kažu: zrno po zrno… ne samo u prosveti, nego u svim sferama našeg društvenog života.
    Tekst vam je interesantan i zaslužuje svaku pažnju,
    s poštovanjem,
    Majka, profesor razredne nastave i vaspitač!

    Свиђа ми се

    1. Poštovana Nataša,profesorko matematike i vaspitačice.
      Ukazaću vam samo na vaše osnovno i elementarno poznavanje gramatike,citiram:
      1. …. “Ako mi ne verujete proćitajte…“ – gramatički pravilno- pročitajte
      2. ….“ po pitanju plačenosti ..“-gramatički pravilno – plaćenosti
      3. ….“ lestvice. pa koliko para .. “ posle tačke ide veliko slovo
      4. ….“ ta deca neznaju šta je disciplina …“ -gramatički pravilno-ne znaju
      O korišćenju č,ć, u celom tekstu npr vestica umesto veštica itd ,da ne govorimo ……..

      Tako da gore napisani tekst sa kojim se upotpunosti slažem,od prvog do zadnjeg napisanog slova i koji govori upravo o tome KO NAM UČI DECU !?

      Majka,domaćica,vaspitač svog deteta i neko ko ima pravo da takođe postavi pitanje “Ko nam uči decu“
      Hvala!

      Liked by 1 person

  5. Cenjena Nataša,veoma mi je drago da sam svojim tekstom,negodovanjem,nazovite to i kukanjem,ako želite,privukla pažnju prosvetnog radnika.Da,u pravu ste,živimo u jednom sveopštem haosu,to je nepobitna činjenica.Međutim,ono što sam navela u tekstu,kažem i sada,ne globalizujem,ne kažem da su svi prosvetni radnici nesposobni i nezainteresovani,ja sam samo ispričala svoje iskustvo,izrevoltirana i po malo isprovocirana. Ja sam odrastala u školovala se u sasvim drugačijem sistemu i sasvim drugačijim uslovima,ali ne mogu da prihvatim da jedna učiteljica,koja radi u školi skoro 30 godina ne može da postigne minimum autoriteta. Želim vam svako dobro.

    Свиђа ми се

    1. Postovana vestice,
      zapravo sam ja više od vas globalizovala. Bilo kako bilo, u svakom žitu ima kukolja, sve je više kukolja, a sve manje žita u svim sferama rada i života. Ljudi su nedovoljno kvalifikovani za poslove koje obavljaju, mnogima je za sve što im se dešava neko drugi kriv. Jedni od tih smo i mi u Srbiji. Nama su krive švabe, turci, ustaše, četnici, ratovi i prirodne katastrofe, a kad pogledamo kako je Hrvatska bez ijednog papirića nama su onda krivi Romi za ovoliko kesa i sekundarnih sirovina razbacanih svuda oko nas, dotle i toj meri da toj učiteljici sigurno štikle donesu nekoiko kesa do škole. Suština mog komentara je bila da kažem da će stvari menjati se na bolje samo kada se naše društvo promeni iz korena. Znači svaki pojedinac mora duboko da radi na sebi, a svaki roditelj i prosvetni radnik da da svoje poslednje napore da nam deca rastu sa drugačijim shvatanjima. Sve dok nije tako vasa i naša deca će imati često priliku da sreću ovakve likove u svom životu. Neka je i njima i nama Bog u pomoći.
      Srdačno!

      Свиђа ми се

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: